Akumulatory do Ford

Ford

Ford

Ford Motor Company to amerykański koncern motoryzacyjny, który został założony przez Henrego Forda w 1903 roku. Firma dysponowała wielkimi możliwościami ze względu na posiadanie własnych lasów, kopalń i hut. Dodatkowym atutem była możliwość transportu kolejowego, wodnego, a nawet lotniczego. Obecnie koncern zajmuje się produkcją w branży motoryzacyjnej, produkując samochody osobowe, dostawcze, ciężarowe, autobusy, pojazdy oraz maszyny rolnicze. W USA produkowane są luksusowe odmiany Forda, sprzedawane pod marką Lincoln. Ford jest również udziałowcem takich marek pojazdów osobowych jak Aston Martin czy Mazda. W 1989 roku koncern wszedł w posiadanie marki Jaguar, a od 2000 roku Land Rovera. Obie marki zostały odsprzedane w 2008 roku koncernowi Tata Motors. W 2011 roku Ford zaprzestał produkcji marki Mercury, która cenowo oscylowała pomiędzy Fordem a Lincolnem. Ford jest producentem aut osobowych z największą ilością sprzedanych egzemplarzy w USA oraz w czołówce na świecie i w europie.

Historia

Pierwszym modelem samochodu osobowego wyprodukowanego przez Forda był Ford T w 1908 roku. Następcą Forda T był wyprodukowany w 1927 roku Ford A. W latach trzydziestych nastąpił podział konstrukcyjny na auta osobowe i dostawcze. W czasie trwania II wojny światowej Ford produkował model GPW na wzór Jeepa Willysa. W 1950 roku pojawił się całkiem nowy model Ford Custom. Przełomem w produkcji i konstrukcji Forda było wyprodukowanie taniego sportowego modelu o nazwie Mustang. Najpopularniejszym modelem Forda w USA był Ford Taurus.

Ford w europie

W 1911 roku powstała pierwsza fabryka Forda w Angielskim Manchesterze. Najpierw zadebiutował model T. W 1939 powstała duża fabryka na terenie Niemiec w miejscowości Köln. Po wojnie w 1952 roku pojawił się Ford Taunus. W latach osiemdziesiątych postawiono na nadwozie hatchback i wypuszczono do sprzedaży modele: Escort, Sierra oraz Scorpio. Ze względu na zawodną konstrukcję Forda Sierry, pozycja w Europie nie była zbyt silna. Wypuszczenie do sprzedaży modelu Focus przełamało złą passę Forda w europie.

Hybrydowy SUV

Ford do sprzedaży wprowadził pierwszego na rynku SUV’a z napędem hybrydowym. Akumulator do samochodu Ford Escabe Hybrid musiał być na tyle mocny, aby móc napędzać auto o tak dużej masie własnej, jaką osiągają auta typu SUV.

Technologia

Ford głównie przyczynił się do zautomatyzowania produkcji aut osobowych. Zredukował czas montażu jednego modelu auta z 12-tu godzin do 90 minut. Ze względu na krótszy czas produkcyjny i zastąpienie ludzi maszynami, cena wytworzenia jednego auta drastycznie zmalała, co miało duży wpływ na finalną cenę auta przy sprzedaży. Zadaniem ludzi przy zautomatyzowanej produkcji było dostarczenie komponentów oraz kontrola przebiegu procesu produkcyjnego. Przykładem są akumulatory do Forda, które musiały być dostarczane z zewnętrznej firmy i montowane przez pracowników, ze względu na podwyższone niebezpieczeństwo.

Produkowane modele

Aktualnie Ford produkuje od małych samochodów osobowych pokroju Forda Fiesty lub Ka, poprzez typowe kompakty jak Ford Focus, klasę średnią którą prezentuje Ford Mondeo, kończąc na minivanach typu Ford S-Max. Do tej grupy możemy dodać auta dostawcze, które godnie reprezentuje Ford Transit.