Akumulatory Varta

Varta

Akumulatory Varta do samochodów osobowych

Akumulatory Varta słyną z wysokiej niezawodności, o czym świadczą również pozytywne opinie, z jakimi spotkać możemy się praktycznie w każdym sklepie. Akumulatory rozruchowe marki Varta stosuje się w samochodach osobowych wyposażonych zarówno w silniki diesla, jak i benzynowe jednostki napędowe. Dedykowane są one również do samochodów z systemem Start-Stop i pojazdów hybrydowych.

Silver Dynamic AGM

Akumulator Varta Silver Dynamic AGM to jeden z najlepszych akumulatorów, przeznaczonych do rozruchu silników w samochodach wyposażonych w system Start-Stop. Technologia AGM wydłuża cykl życia akumulatora aż 3-krotnie, w stosunku do akumulatorów tradycyjnych. Seria Silver Dynamic AGM dedykowana jest do samochodów o wysokim zapotrzebowaniu na energię elektryczną, wynikającą z różnych czynników – dużej ilości odbiorników energii eklektycznej, pracy w bardzo niskich lub bardzo wysokich temperaturach, czy samej specyfice jazdy. Wszystkie akumulatory Varta Silver Dynamic AGM wyposażone są w technologię PowerFrame, odpowiadającą za zwiększoną moc rozruchową oraz wydłużenie żywotności akumulatora.

Varta Silver Dynamic AGM
Varta Silver Dynamic AGM

Silver Dynamic

Akumulatory Varta Silver Dynamic to seria najlepszych akumulatorów dedykowanych do samochodów bez systemu Start-Stop. Seria ta cechuje się bardzo wysoką wydajnością rozruchową oraz wysoką niezawodnością, przy jednoczesnym zachowaniu dobrej ceny. Wydłużona żywotność oznacza rzadsze wymiany akumulatora, co oznacza także niższe koszty eksploatacyjne użytkowania samochodu. W ofercie producent posiada aż 11 wersji akumulatorów serii Silver Dynamic, różniących się pojemnością, prądem rozruchowym oraz rozmiarami. Podobnie jak w przypadku modelu AGM, akumulatory Silver Dynamic wyposażone są w kratkę PowerFrame.

Varta Silver Dynamic
Varta Silver Dynamic

Blue Dynamic EFB

Akumulatory Varta Blue Dynamic EFB przeznaczone są do samochodów wyposażonych w podstawowy system Star-Stop oraz o podwyższonym zapotrzebowaniu na energię elektryczną. Seria Blue Dynamic EFB cechuje się wysoką trwałością, przy wydłużonym cyklu żywotności baterii. W porównaniu do konwencjonalnych akumulatorów Varta, seria Blue Dynamic EFB oferuje dwukrotnie wyższy cykl życia w 5 różnych wariantach pojemności, prądu rozruchowego oraz wymiarów. Akumulatory Varta Blue Dynamic EFB wyposażone są w kratkę PowerFrame.

Varta Blue Dynamic EFB
Varta Blue Dynamic EFB

Blue Dynamic

Akumulatory Blue Dynamic to połączenie wysokiej trwałości, dobrej ceny i świetnych parametrów rozruchowych. Każdy z akumulatorów Varta Blue Dynamic wyposażony jest w kratkę PowerFrame. Seria ta dedykowana jest do samochodów bez systemu Start-Stop, jednak charakteryzujących się zwiększonym zapotrzebowaniem na energię elektryczną. W ofercie marki Varta dostępnych jest aż 25 wariantów akumulatorów z tej serii, o różnej pojemności, prądzie rozruchowym i wymiarach. Tak szeroki wachlarz możliwości pozwala na dopasowanie tego typu akumulatora do praktycznie każdego samochodu, poruszającego się obecnie po drogach i wyprodukowanego po 2000 roku.

Varta Blue Dynamic
Varta Blue Dynamic

Black Dynamic

Akumulatory Varta Black Dynamic dedykowane są do samochodów wyprodukowanych przed 2000 rokiem, cechujących się niskim zapotrzebowaniem na energię elektryczną. Seria Black Dynamic to akumulatory rozruchowe w pełni bezobsługowe, cechujące się dobrymi parametrami, przy zachowaniu niskiej ceny. Stabilna praca, dobre parametry i świetna cena – to jedne z wielu zalet serii Black. Podobnie jak w pozostałych akumulatorach Varta, tak i w serii Black zastosowano najnowsze rozwiązania technologiczne z wykorzystaniem kratki PowerFrame.

Varta Black Dynamic
Varta Black Dynamic

Akumulatory VARTA do samochodów osobowych z systemem Start-Stop

W ofercie producenta Varta, można znaleźć akumulatory przeznaczone do stosowania w samochodach wyposażonych w system Start-Stop. System ten pozwala na automatyczne wyłączanie i włączanie silnika podczas postoju samochodu. Dzięki temu czas pracy na biegu jałowym ulega znacznemu skróceniu, co przekłada się na mniejsze zużycie paliwa i obniżenie ilości emitowanych spalin. Varta posiada na chwilę obecną 2 rodzaje akumulatorów dedykowanych do samochodów z systemem Start-Stop:

  • Silver Dynamic AGM
  • Blue Dynamic EFB

Akumulatory ołowiowo-kwasowe Varta w technologii AGM

Jak na lidera branży akumulatorów przystało, w ofercie marki Varta nie mogło zabraknąć akumulatorów wykonanych w technologii Absorbent Glass Mat (AGM). Ten typ akumulatorów przystosowany jest do pracy w najcięższych warunkach, w których ogniwa baterii narażane są na duże przeciążenia i cykliczne rozładowanie. Co ważne, technologia AGM pozwala znacząco podnieść bezpieczeństwo dzięki szczelnemu zamknięciu elektrolitu wewnątrz akumulatora, co zapobiega jego wyciekowi, nawet przy dużych uszkodzeniach. Co więcej, akumulatory AGM przystosowane są do samochodów z systemem Start-Stop, w których część energii odzyskiwana jest podczas hamowania pojazdu.

Wykonane w technologii AGM akumulatory nadają się nie tylko do użytku w samochodach osobowych, ale także w motorach i skuterach narażonych na duże obciążenia energetyczne. Specjalna linia motocyklowych baterii na tle konkurencyjnych rozwiązań, wyróżnia się wysoką mocą oraz całkowicie bezobsługową eksploatacją.

Akumulatory ołowiowo-kwasowe Varta w technologii AGM
Akumulatory ołowiowo-kwasowe Varta w technologii AGM

Akumulatory kwasowo-ołowiowe Varta w technologii EFB

Coraz częściej na drogach spotkać można samochody wyposażone w system automatycznego wyłączania i uruchamiania silnika podczas postoju. Nowoczesne rozwiązania technologicznie stawiają przed akumulatorami nowe wyzwania. Aby im sprostać, Varta opracowała nową serię akumulatorów EFB. Technologia Enhanced Flooded Battery poprawia niezawodność oraz parametry użytkowe w porównaniu do tradycyjnych akumulatorów montowanych w starszych pojazdach.

Do największych zalet EFB zdecydowanie należy zaliczyć odporność na częste częściowe rozładowanie oraz niewrażliwość na częste przerywanie pracy. Duża liczba rozruchów, odporność na wysokie temperatury panujące pod maską i wyższa zdolność przyjmowania ładunku, to jedne z wielu zalet akumulatorów EFB. Co ważne, ten typ baterii dedykowany jest do samochodów wyposażonych w system Start-Stop, jednak bez funkcji odzyskiwania energii podczas hamowania.

Wewnątrz obudowy akumulatora znajdują się podkłady z wełny poliestrowej, nałożone na powierzchnię płyt dodatnich. Oddziela on płyty od separatora, zatrzymując elektrolit wewnątrz płyt, co w pełni zapobiega degradacji masy aktywnej. Płyty sklejone za pomocą wełny nie przemieszczają się, co dodatkowo wpływa na żywotność baterii. Konstrukcyjnie obudowa zaprojektowana została tak, aby w naturalny sposób wykorzystywać ruch pojazdu do cyrkulowania elektrolitu wewnątrz akumulatora. Dzięki temu elektrolit nie gęstnieje, a żywotność ogniw rośnie.

Akumulatory kwasowo-ołowiowe Varta w technologii EFB
Akumulatory kwasowo-ołowiowe Varta w technologii EFB

Tradycyjne akumulatory ołowiowo-kwasowe Varta

Varta posiada w swojej ofercie akumulatory przeznaczone zarówno do samochodów osobowych, jak i różnego rodzaju pojazdów przemysłowych. Akumulatory ołowiowo-kwasowe, to jedne z najczęściej spotykanych źródeł prądu rozruchowego we współczesnych pojazdach. Wewnątrz obudowy znajduje się elektrolit w postaci kwasu siarkowego, który pokrywa wszystkie elementy znajdujące się we wnętrzu obudowy.

Akumulatory kwasowo-ołowiowe 12V dostarczają odpowiedniej ilości mocy rozruchowej, potrzebnej do uruchomienia silnika. Funkcja głębokiego rozładowania pozwala na stałe dostarczanie energii elektrycznej do podzespołów samochodu, nawet gdy silnik samochodu nie pracuje. Trwała konstrukcja i wysoka wytrzymałość cykliczna, przekładają się na rzadsze wymiany akumulatora.

Kwasowo-ołowiowe akumulatory rozruchowe Varta stosuje się w samochodach osobowych, ciężarowych, wózkach golfowych, maszynach ogrodniczych i wielu innych pojazdach spotykanych na co dzień.

Tradycyjny akumulator kwasowo-ołowiowy Varta
Tradycyjny akumulator kwasowo-ołowiowy Varta

Akumulatory z kratką PowerFrame

Wewnątrz nowoczesnych akumulatorów Varta montowana jest kratka PowerFrame, której zadaniem jest zwiększenie wytrzymałości i trwałości akumulatora. Do najważniejszych parametrów użytkowych zaliczyć możemy:

  • wytrzymałą konstrukcję – kratka PowerFrame cechuje się o 66% większą odpornością na korozję, niż kratki montowane w konkurencyjnych produktach,
  • moc rozruchową – dzięki kratce PowerFrame przepływ prądu podczas rozruchu pojazdu wzrasta niemal o 70%,
  • ochronę środowiska – podczas produkcji kratki PowerFrame zużywane jest o 20% mniej energii oraz wytwarzane jest o 20% mniej gazów cieplarnianych.
Akumulatory z kratką PowerFrame Varta
Akumulatory z kratką PowerFrame Varta

Akumulatory żelowe Varta

Akumulatory żelowe Varta
Akumulatory żelowe Varta

Akumulatory żelowe Varta zapewniają skuteczny rozruch silnika w motocyklach. Technologia GEL zapewnia maksymalną wydajność podczas każdego rozruchu. Żelowe akumulatory Varta nie wymagają częstego ładowania. Kwas wewnątrz obudowy absorbowany jest przez masę żelową, zapobiegając wyciekom elektrolitu nawet w ciężkich warunkach pracy silnika.

Obudowa w bateriach GEL Powersports jest szczelnie zamknięta, a więc akumulator ten zamontować można pod dowolnym kątem. Dzięki zamkniętej konstrukcji, akumulator żelowy nie wymaga dolewania wody – jest całkowicie bezobsługowy. Dodatnie i ujemne elektrody pokryte są stopem wapniowym. Wydłuża to żywotność baterii i zwiększa jej odporność na nieustanną moc rozruchową. Obudowa zaprojektowana została tak, aby w jak największym stopniu absorbować wstrząsy i wibracje.

 

Historia marki

Akumulatory Varta dostępne obecnie w sklepach, jest to wynik ponad 100 letniej działalności, mającej na celu ulepszanie technologii, co prowadzi do doskonalenia parametrów użytkowych akumulatorów. Początki akumulatorów Varta sięgają 1887 roku, kiedy to Adolf Muller wprowadził markę na rynek, znaną wtedy pod nazwą Büsche & Müller. W 1890 roku Siemens oraz AEG rozpoczęły produkcję ogniw, czyli głównego komponentu składowego akumulatora. Obie te marki zainwestowały w Büsche & Müller, doprowadzając do przekształcenia firmy w Accumulatorenfabrik AG.

Współpraca była na tyle udana, że już w 1893 roku akumulatory Varta (wtedy akumulatory AFA) zasilały niemieckie samochody elektryczne. Nazwa, którą marka posługuje się obecnie zrodziła się w 1904 roku, kiedy to firma rozpoczęła masową produkcję przenośnych akumulatorów ołowiowych, umożliwiających zapłon silnika. Rok później akumulatory Varta służyły już nie tylko do rozruchu silnika, ale także umożliwiały podtrzymanie oświetlenia w samochodzie.

Rewolucja w świecie akumulatorów

Kluczowym dla marki Varta był rok 1914, kiedy to ołów znajdujący się w akumulatorach zastąpiony został złotem. Dzięki temu akumulatory Varta umożliwiały jeszcze szybszy i bardziej niezawodny rozruch silnika, niż dotychczas. W 1926 marka opracowała i wyprodukowała pierwszy na świecie suchy akumulator, co uplasowało Vartę na pozycji lidera na rynku akumulatorów. Wraz z czasem marka poszerzała swój asortyment, a w 1935 roku po raz pierwszy zamontowano fabrycznie akumulator Varta w podnośniku widłowym. Od tego czasu marka prężnie rozwija gałąź źródeł zasilania nie tylko do samochodów osobowych, ale także pojazdów przemysłowych i ciężkich.

Standaryzacja wymiarów i zmiana napięcia

Dotychczas produkowane akumulatory znacząco różniły się wymiarami, co uniemożliwiało swobodne przełożenie akumulatora Varta z jednego pojazdu do drugiego. W 1936 roku marka Varta wprowadziła standaryzację wymiarów, dzięki czemu akumulatory osobowe pasują do każdego pojazdu osobowego, a każda wymiana akumulatora przebiega szybko i sprawnie. W związku z rosnącym zapotrzebowaniem energii w samochodach, Varta wypuściła nową serię akumulatorów, która zastąpiła baterie 6V. Od 1960 roku w ofercie marki znajdują się akumulatory 12V.

Ulepszenie akumulatorów Varta

Wraz z biegiem czasu samochody wymagają coraz to większych zasobów energii, a co za tym idzie, akumulatory muszą być stale ulepszane. Ulepszenie akumulatorów Varta nastąpiło w 1962 roku, kiedy to znajdujący się we wnętrzu baterii drewniany separator zastąpiony został separatorem wykonanym z plastiku. Zmiana ta pozwoliła znacząco podnieść trwałość akumulatora. Cztery lata później (w 1966 roku) obudowy akumulatorów rozruchowych wykonywane dotychczas z twardej gumy, zastąpione zostały obudowami z plastiku. Zmniejszenie wagi pozytywnie wpłynęło nie tylko na transport baterii, ale także pozwoliło na łatwiejszą i sprawniejszą wymianę akumulatora w samochodzie. Kolejne ulepszenia wprowadzone zostały w 1970 roku, kiedy to na rynku pojawił się akumulator Varta Super Dry, czyli pierwszy na świecie akumulator odporny na wycieki elektrolitu.

Wzrost wytrzymałości przy obniżeniu kosztów użytkowania

Akumulatory Varta przeznaczone do pojazdów użytkowych narażone są na liczne wstrząsy i wibracje. Problem trwałości akumulatorów do maszyn ciężkich rozwiązano w 1970 roku, kiedy to na rynek wypuszczono pierwszy akumulator o dużej wytrzymałości cyklicznej, odporny na wibracje i wstrząsy. Kolejne zmiany obserwować można było w 1978 roku, kiedy to marka wyprodukowała pierwszy na świecie akumulator rozruchowy z wykorzystaniem selenu. Dzięki temu ulepszeniu, akumulatory Varta stały się jeszcze bardziej odporne na współczynnik samorozładowania. Dodatkowo akumulatory rozruchowe na bazie selenu nie wymagają częstego uzupełniania wody, co pozwala na obniżenie kosztów eksploatacyjnych baterii.

Udoskonalone akumulatory ciężarowe Varta

W 1983 roku Varta wypuściła na rynek serię bezobsługowych akumulatorów Heavy Duty, wyposażonych w kratkę wapniową. Dziesięć lat później (w 1993 roku) ruszyła produkcja dziesięciokrotnie bardziej odpornych na wibrację akumulatorów ciężarowych, dostępnych pod nazwą Varta Super Heavy Duty. Wewnątrz akumulatorów ciężarowych znajduje się wkład z maty szklanej, znacząco zwiększający odporność baterii na wstrząsy i wibracje. Dodatkowo zastosowanie maty szklanej wewnątrz akumulatora, przyczyniło się do zwiększenia wytrzymałości cyklicznej i zwiększenie mocy startowej. W 1995 roku ruszyła produkcja nowej serii akumulatorów przeznaczonych do pojazdów użytkowych i ciężarowych. Akumulatory Varta Silver Dynamic oferują jeszcze większą bezawaryjność oraz pełną bezobsługowość, przy zachowaniu doskonałych parametrów rozruchowych.

Nowa era zasilania w pojazdach – akumulatory AGM

Zastosowanie technologii maty szklanej pozwoliło postawić kolejny krok w przód, w technologicznym wyścigu pomiędzy firmami produkującymi akumulatory. W 2003 roku w sklepach pojawiły się akumulatory AGM Varta, cechujące się pełną odpornością na przechylenia. Dodatkowo akumulatory AGM nie wymagają serwisowania. Tego typu akumulatory stosuje się w pojazdach użytkowych, motorach i skuterach.

Varta Dynamic Trio – szeroki wachlarz możliwości

Akumulatory Varta Dynamic Trio w sprzedaży pojawiły się w 2006 roku. Powstały one w odpowiedzi na zapotrzebowanie rynku. Nowa linia akumulatorów samochodowych Silver, Blue i Black, stanowiły odpowiedź na każdy rodzaj zapotrzebowania energetycznego w pojazdach osobowych.

Akumulatory Start-Stop i technologia PowerFrame

W 2007 roku marka Varta ogłoszona została wiodącą marką w produkcji akumulatorów, przeznaczonych do samochodów z technologią Start-Stop. Tego typu baterie stosowane są również w samochodach hybrydowych oraz pojazdach elektrycznych. Wprowadzenie technologii PowerFrame w 2008 roku pozwoliło na zoptymalizowanie przepływu energii wewnątrz akumulatora oraz poprawienie wydajności baterii. W 2010 roku oferta akumulatorów Varta została poszerzona o nowy typ baterii – akumulatory EFB, przeznaczone do samochodów z systemem Start-Stop o bogatym wyposażeniu.