Akumulator AGM (Absorbent Glass Mat) wykonany jest w technologii kwasowo-ołowiowej. Ze względu na swoją charakterystyczną budowę i wykorzystanie specjalistycznych materiałów, akumulatory tego typu głównie wykorzystuje się do samochodów wyposażonych w system zarządzający pracą silnika, o nazwie Start-Stop.
Akumulator wykonany w technologii AGM jest ulepszoną wersją standardowego akumulatora kwasowo-ołowiowego. Konstrukcja oparta jest na ogniwach galwanicznych zbudowanych z elektrody ołowiowej, elektrody dwutlenku ołowiu oraz 37% roztworu z kwasu siarkowego, spełniającego funkcję elektrolitu. Główną różnicą zastosowaną w akumulatorach AGM jest wykorzystanie separatorów wykonanych z maty szklanej, która całkowicie wchłania płynny elektrolit. Dodatkowymi ulepszeniami jest zastosowanie specjalnych stopów ołowiu i cyny oraz zamieszczenie dodatków węgla w masie aktywnej. Zestawy płyt wraz z separatorami mają proporcjonalnie większą kompresję, w porównaniu ze standardowymi pakietami płyt, które montowane są w akumulatorze kwasowo-ołowiowym. Innowacyjnym rozwiązaniem jest również wdrożenie systemu regulacji zaworami VRLA.
Akumulatory AGM głównie wykorzystywane są w samochodach z wbudowanym systemem Start-Stop oraz w pojazdach wykorzystujących rekuperacyjny system hamowania. Ze względu na kilkukrotnie większą ilość cykli pracy, akumulatory wykonane w technologii AGM idealnie nadają się do wielokrotnych rozruchów silnika, występujących wraz z systemem Start-Stop. Dodatkowo cząsteczki węgla zawarte w masie aktywnej powodują szybkie przyjmowanie ładunków przez akumulator, co jest niezmiernie ważne przy częstych rozruchach motoru napędowego. System hamowania rekuperacyjnego ma za zadanie ładować akumulator odzyskując energię z siły tarcia, która występuje podczas hamowania pojazdu. Akumulatory AGM stosowane są również w pojazdach o bardzo dużym zapotrzebowaniu na energię elektryczną.
VRLA (Valve regulated lead acid) to system zaworów, zamontowany w szczelnie zamkniętych akumulatorach typu AGM oraz Żel. Rozwiązanie to ma na celu uniemożliwienie dostania się powietrza oraz zanieczyszczeń do wnętrza akumulatora. Zawory otwierają się w momencie wystąpienia wysokiego ciśnienia wewnątrz akumulatora. Zapobiega to wybrzuszeniu, a nawet pęknięciu i jednocześnie trwałemu uszkodzeniu baterii.
Głównymi zaletami akumulatorów AGM są następujące cechy: