Akumulatory do Daihatsu

Daihatsu

Daihatsu

Daihatsu to japoński producent aut, który istnieje na rynku od ponad 100 lat. Firma została założona przez Hatsudoki Seizo w 1907 roku, a w pierwszym etapie rozwoju produkowała silniki. W 1919 roku powstał pierwszy model auta ciężarowego, trójkołowce zaś zaczęły być produkowane w 1930 roku.

W 1937 roku powstał pierwszy prototyp samochodu osobowego. W 1951 roku firma przyjęła nazwę Daihatsu, a 9 lat później do produkcji dopuszczony został pierwszy model o nazwie Hijet. Daihatsu wchodząc w spółkę z Toyota Motor Corporation zmienia nazwę na Daihatsu Motor Co. W 1977 premierę miał jeden z najsłynniejszych modeli Daihatsu Charade. W 1984 roku na rynek trafia kolejny znany model - Rocky. W 1988 roku Daihatsu wychodzi ze sprzedażą swoich samochodów na rynek amerykański, w pierwszej kolejności debiutują modele Charade i Rocky. W 1998 roku Daihatsu wspólnie z Toyotą tworzą nowy model Sirion. Następny w kolejności był dwudrzwiowy kabriolet o nazwie Copen.

Daihatsu aktualnie

W 2005 roku Daihatsu wprowadziło na rynek model Sonic. Jest to samochód typu kei-car. Kei-car jest to typowo japoński segment pojazdów małego typu, przeznaczonych do użytkowania miejskiego. Marka Daihatsu weszła na polski rynek motoryzacyjny w roku 2009. W styczniu 2016 Toyota wykupiła resztę udziałów. Daihatsu ma aktualnie odpowiadać za produkcję małych miejskich modeli do obu marek. Daihatsu obecnie produkuje między innymi modele takie jak: Daihatsu Copen, Daihatsu Cuore, Daihatsu Materia, Daihatsu Sirion oraz Daihatsu Terios.

Technologia

Daihatsu ze względu na standardowo słabe wyposażenie, w porównaniu do europejskich producentów samochodów, jest bardzo tanie w eksploatacji. Podzespoły eksploatacyjne jak akumulator do samochodu Daihatsu są małej mocy, co wiąże się z niską ceną zakupu. Słabe wyposażenie nie wiąże się jednak ze złym wykonaniem. Daihatsu ze względu na swoje pochodzenie, jest symbolem Japońskiej solidności oraz dokładności.

Hybryda

Daihatsu na targach motoryzacyjnych w Tokyo, przedstawiło koncepcję hybrydy o nazwie DM Campagno. W połączeniu silnika spalinowego oraz napędu elektrycznego zasilanego specjalnym akumulatorem do Daihatsu DM Campagno, producent chce uzyskać duży zasięg auta oraz zredukować emisję spalin.