Daewoo Matiz to miejski samochód osobowy zaliczany do segmentu A, produkowany nieustannie od 1998 roku. Początki tego modelu sięgają roku 1992, kiedy to zaprezentowano na targach Turin Motor Show samochód o nazwie Italdesign Cinquecento. Samochód ten uważa się za pierwowzór Daewoo Matiz. Charakteryzował się on dużymi, kwadratowymi reflektorami, jednobryłową konstrukcją nadwozia oraz nachyloną pod dużym kątem przednią szybą.
Obecna (i jedyna) generacja Daewoo Matiz (M100) trafiła do produkcji w 1998 roku. Początkowo produkcja odbywała się wyłącznie na terenie Korei, jednak w 1999 roku Matiz produkowany i montowany był w polskich fabrykach Daewoo-FSO. W 2000 roku Daewoo Matiz poddany został face liftingowi, który poprawił stylistykę przedniej części pojazdu.
Daewoo Matiz w początkowych latach wyposażony był w trzycylindrowy silnik benzynowy o pojemności 796 cm3 (0,8 litra). Trzy cylindry, wielopunktowy wtrysk paliwa oraz katalizator, dawały tej jednostce napędowej moc rzędu 51 KM. Matiz fabrycznie posiadał napęd na przednie koła oraz manualną skrzynię biegów. Po 2002 roku do produkcji wprowadzono drugą, mocniejszą wersję silnikową. Czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 995 cm3 osiągał moc 64 KM. Matiz M150 1.0 dostępny był jedynie poza granicami Polski.
Zastosowanie tak małego i słabego silnika negatywnie wpłynęło na spalanie Daewoo Matiz. Średnie zużycie paliwa w cyklu miejskim to niemal 8, l, a w trasie 5 l na 100 km. Do największych zalet Matiza zaliczyć można kompaktowe wymiary, zaś do wad brak haka holowniczego, dużą ilość trzeszczących plastików wewnątrz kabiny kierowcy i słabe przyspieszenie.