Akumulatory do Citroen
- Akumulator do Citroen 2 CV
- Akumulator do Citroen AX
- Akumulator do Citroen Berlingo
- Akumulator do Citroen BX
- Akumulator do Citroen C-Crosser
- Akumulator do Citroen C1
- Akumulator do Citroen C15
- Akumulator do Citroen C2
- Akumulator do Citroen C25
- Akumulator do Citroen C3
- Akumulator do Citroen C3 Picasso
- Akumulator do Citroen C3 Pluriel
- Akumulator do Citroen C4
- Akumulator do Citroen C4 Aircross
- Akumulator do Citroen C4 Grand Picasso
- Akumulator do Citroen C4 Picasso
- Akumulator do Citroen C5
- Akumulator do Citroen C6
- Akumulator do Citroen C8
- Akumulator do Citroen DS3
- Akumulator do Citroen DS4
- Akumulator do Citroen DS5
- Akumulator do Citroen Electric EV
- Akumulator do Citroen Evasion
- Akumulator do Citroen Jumper
- Akumulator do Citroen Jumpy
- Akumulator do Citroen Nemo
- Akumulator do Citroen Saxo
- Akumulator do Citroen Xantia
- Akumulator do Citroen XM
- Akumulator do Citroen Xsara
- Akumulator do Citroen Xsara Picasso
- Akumulator do Citroen ZX
Citroën
Citroën jest francuską marką samochodów osobowych, dostawczych oraz ciężarowych, utworzoną przez Andre Gustava Citroëna. Aktualnie w połączeniu z marką Peugeot tworzą koncern PSA. Logo marki Citroën przedstawia zazębienie daszkowe kół zębatych.
Historia marki
Początek działalności firmy Andre Gustava Citroëna sięgają roku 1904, gdzie praca opierała się głównie na opatentowaniu oraz wytwarzaniu stalowych kół zębatych. Szybko rozwijająca się branża motoryzacyjna zapewniła, że koła zębate miały duże zapotrzebowanie. Dzięki sprzyjającej sytuacji na rynku, firma Citroën mogła czynić inwestycje i prężnie się rozwijać. Przekładnie marki Citroën były montowane w większości francuskich samochodów i w ekskluzywnych pojazdach produkowanych przez firmę Rolls-Royce. Kwintesencją jakości produktów oferowanych przez firmę Citroën było zainstalowanie przekładni w sterze największego statku tamtych czasów - Titanicu. W 1919 roku pierwszy Citroën typu A zostaje wdrożony do produkcji.
Citroën obecnie
Wraz z XXI wiekiem, Citroën wprowadza nowe konstrukcje i technologie. Zamiast Citroëna Xantii pojawia się następca model C5. W następcy również wykorzystano technologię hydropneumatycznego zawieszenia, lecz o nowszej konstrukcji pracującej na syntetycznym płynie hydraulicznym. W 2005 roku zaprezentowano Citroëna C8. Ze względu na połączenie Citroëna z marką Peugeot, model C8 był podobny pod względem konstrukcyjnym do Peugeota 807. Ze względu na bardzo bogate wyposażenie tego modelu niezbędne było zapewnienie odpowiedniej mocy elektrycznej. Preferowany jest mocny akumulator do Citroena C8, w celu zapewnienia ciągłości w dostawie energii elektrycznej. Niedługo później pojawił się następca Saxo – czyli Citroën C3. Model ten cieszył się dużą popularnością. Po C3 przyszedł czas na mniejszą generację C2- wówczas najmniejsze auto oferowane przez markę Citroën. Aktualnie najmniejszym modelem Citroëna jest model C1. Xsara zostaje zastąpiona modelem C4 a następcą modelu XM został Citroën C6.
Przyszłość
Nowym projektem Citroëna jest hybrydowe auto DS5. Jest to połączenie silnika diesla z elektrycznym. Poprzez zastosowanie między innymi ciężkiego akumulatora do samochodu Citroena DS5 oraz dwóch silników, auto waży ponad 1800 kilogramów, a pomimo tego wynik przyspieszenia jest satysfakcjonujący. Niecałe 9 sekund do 100 km/h przy tak dużej masie, to bardzo przyzwoite osiągnięcie. A to wszystko dzięki silnikowi diesla o mocy 163 KM oraz dodatkowemu silnikowi elektrycznemu dodającemu moc 37 KM.