Akumulatory do Lada
Akumulatory do Lada
- Akumulator do Lada 110
- Akumulator do Lada 111
- Akumulator do Lada 112
- Akumulator do Lada Granta
- Akumulator do Lada Kalina
- Akumulator do Lada Largus
- Akumulator do Lada Nadeschda
- Akumulator do Lada Niva
- Akumulator do Lada Nova
- Akumulator do Lada Oka
- Akumulator do Lada Priora
- Akumulator do Lada Samara
- Akumulator do Lada Samara Forma
- Akumulator do Lada Toscana
Lada
Łada to marka samochodów osobowych produkowana w latach 1970-2004. Samochody produkowane były w rosyjskiej fabryce AwtoWAZ. Na początku produkcji samochody sprzedawane były na rynek rosyjski pod marką WAZ, Żyguli oraz Sputnik. Od 1971 zaczęto produkować samochody poza granice Rosji.
Historia
Dzięki podpisaniu umowy licencyjnej pomiędzy marką Łada a koncernem Fiat, w 1970 roku ruszyła produkcja samochodu WAZ 2101 Żyguli. Kolejne powstałe modele to WAZ 2103, WAZ 2104, WAZ 2105, WAZ 2106, WAZ 2107 na rynku wewnętrznym określana jako Żyguli, natomiast eksportowa nazwa to Lada.
Wersja eksportowa
Koncern AVTOVAZ powstał w latach istnienia ZSRR. Docelowym odbiorcą Samochodu Lada byli ludzie o ograniczonym budżecie. Ze względu na niskie koszta zakupu oraz tanią eksploatację, wielu użytkowników poza granicami ZSRR wybierało samochody marki Łada. Takie podzespoły jak akumulator do Łady były tanie w zakupie, dzięki czemu auta tej marki zyskiwały dużą popularność. Samochody przeznaczone na rynek wschodni były specjalnie przystosowane, ze względu na panujące tam warunki atmosferyczne. Niskie temperatury sprawiały, że akumulator do samochodu Łada użytkowanego na terenie ZSRR musiał mieć większą pojemność i prąd rozruchowy.