Akumulatory do Saab

Saab

SAAB

Saab to skrót od nazwy Svenska Automobile Aktie Bolaget, pod której nazwą kryje się szwedzka spółka przedsiębiorstwa zajmującego się przemysłem lotniczym utworzonym w 1937 roku. Auta osobowe Saab Automobile AB zaczęło produkować w roku 1947.

Historia

Pierwszy samochód osobowy opuścił fabrykę Saaba w 1947 roku i był to model o oznaczeniu 92001. Dwa lata później zaczęto produkować seryjnie model 92. W 1969 roku Saab łączy się z producentem aut dostawczych Scania. Lata 70-dziesiąte XX wieku, to okres współpracy Saaba z włoskim Fiatem. Saab 600 był również sprzedawany jako Lancia Delta. Alfa Romeo 164, Fiat Croma, Lancia Thema, oraz Saab 9000 były produkowane na tych samych częściach. W 1990 roku połowę udziałów Saaba wykupuje amerykański koncern General Motors. W 2000 roku drugą połową Saba wykupuje koncern GM, stając się jednocześnie jedynym właścicielem. W 2010 roku akcje Saaba w całości wykupuje Spyker.

Technologia

Saab duży nacisk w projektach kładł na bezpieczeństwo. Ze względu na dużą ilość przeprowadzonych testów zderzeniowych, Saab w 1958 roku wprowadza trzypunktowe pasy bezpieczeństwa jako standardowe wyposażenie. Aktualnie takie rozwiązanie jest stosowane we wszystkich samochodach osobowych. W 1971 roku wprowadzone zostają spryskiwacze reflektorów, a dziesięć lat później wprowadzono dzielone lusterko boczne, które ma za zadanie wyeliminować martwy punkt. 1972 to rok wprowadzenia podgrzewanych siedzeń, jako nowego elementu wyposażenia. Ze względu na dodatkowy pobór mocy, akumulator do samochodu Saab zawierającego podgrzewane siedzenia musiał być odpowiedniej mocy.

Hybrydowy Saab

W 2006 roku powstała koncepcja produkcji Saaba BioPower 9-3 zasilanego silnikiem spalinowym o mocy 191 kW oraz silnikami elektrycznymi o łącznej mocy 53 kW. Przewagą hybrydy nad samochodem o silniku benzynowym jest oczywiście mniejsze spalanie, mniejsze zanieczyszczenie środowiska oraz krótszy czas osiągnięcia maksymalnego momentu obrotowego. Akumulator do Saaba o napędzie hybrydowym osiągał napięcie 300 V i jego żywotność według zapewnień producenta była tak długa, jak i żywotność całego auta.